” Hármas kötés “– digitális közösségben gyermekeink jövőjéért EFOP-3.2.3-17-2017-00037
Konzorciumvezető: Nyíregyházi Evangélikus Egyházközség A támogatás intenzitása 100 százalék. A támogatás összege: 79 925 097 forint. Projekt összköltsége: 79 925 097 forint. Megvalósítás kezdete: 2018.02.01. Megvalósítás vége: 2021.01.31. A szakmai program megvalósulása az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásában valósult meg.
Konzorciumvezető: Nyíregyházi Evangélikus Egyházközség
Konzorciumi tagok: Magyarországi Evangélikus Egyház, Balatonboglár-Hács-Somogyvámosi Társult Evangélikus Egyházközség.
A projekt a fenti konzorcium fenntartásaiban lévő oktatási
intézményekben valósul meg (Túróczy
Zoltán Evangélikus Óvoda és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola,
Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium, Dél-Balatoni Gárdonyi Géza
Evangélikus Általános Iskola)
A három intézmény fejlesztési igénye átfogó helyzetelemzés alapján kerültek
meghatározásra. A pályázat közvetett célja hozzájárulni a minőségi és méltányos
köznevelési rendszer kialakításához, amely az európai és globális társadalmi és
gazdasági térben alkalmazkodni képes fiatalokat készít fel a munkaerő piacon
/felsőoktatásban/ egész életen át tartó tanulásban való sikeres részvételre.
A projekt közvetlen célja, olyan, a digitális
pedagógiai módszertani csomagokra épülő fejlesztések megvalósítása, amelyek
elterjeszthetők a teljes köznevelési rendszerben: a pedagógusok digitális
felkészültségének, módszertani kultúrájának növelése, a mindennapi pedagógiai
munka során az IKT-használat erősítése és a digitális és egyéb
kulcskompetenciák hatékonyabb fejlesztése. Ezáltal a projekt megvalósulása
elősegíti a Magyarországon tapasztalható digitális leszakadás megállítását és a
digitális oktatás színvonalának minőségi javítását.
Közvetlen célcsoport a fejlesztésbe vont
tanulói csoportok, közvetett célcsoport az iskola további tanulói közössége, a
tantestület további tagjai és a szülők.
A projekt számszerűsíthető eredményei:
– a három intézmény mindegyikében átdolgozásra kerül a pedagógiai program a
Digitális Fejlesztési Terv alapján;
– digitális pedagógiai módszertannal támogatott tanórák aránya minimálisan 40
százalék;
– a projektbe 40 pedagógus képzésére kerül sor, akiknek minden évben 10-10
digitális tartalmat kell felrögzíteni a Nemzeti Köznevelési Portálon;
– összesen a három intézményben 55 rendezvényt (work-shop, nyílt nap) tervezünk
megvalósítani.